Dwie kobiety i barok w muzyce

Anna Radziejwska – śpiewaczka (mezzosopran, ale o bardzo szerokiej skali głosu – od sopranu po alt) i Lilianna Stawarz – klawesynistka. Obie panie, doskonale się uzupełniając, zaprezentowały barokową muzykę w taki sposób, że nawet ja, któremu przysłowiowy słoń na ucho nadepnął, jestem pod niebywałym wrażeniem.

Minikoncert, który poprzedził ich opowieść o przygodzie z muzyką i fascynacji epoką baroku, obejmował trzy utwory:

  1. Claudio Monteverdi: „Di misera regina” – partia Penelopy z opery „Powrót Ulissesa do Ojczyzny”
  2. George F. Händel: aria Ruggiero „Mi Lusingha il dolce affetto” z opery „Alcina”
  3. Antonio Vivaldi: aria Farnace „Gemo in un punto e fremo” z opery „Farnace”

Wykonanie fantastyczne, ale opowieści o przygodzie z muzyką, zwłaszcza barokową, to dopiero był koncert – mirabilmente‘!


Nagranie jest zapisem wypowiedzi obu artystek ze spotkania „O baroku w inny sposób”.


Obie panie prowadzą zajęcia w Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie, a a ponadto są inicjatorkami i organizatorkami Festiwalu Oper Barokowych (jeśli wszystko dobrze się ułoży, we wrześniu 2018 roku impreza odbędzie się już po raz czwarty;  www.drammapermusica.pl).


Spotkanie „O baroku w inny sposób”, z którego pochodzą nagrania, odbyło się w Audytorium Jana Nowaka-Jeziorańskiego (Muzeum Powstania Warszawskiego; www.facebook.com), w ramach projektu Wolontariat MPW (www.1944.pl/artykul/wolontariat,4526.html).

Muzeum Powstania Warszawskiego, fot. Paweł Wroński
Reklamy

Skomentuj jeśli chcesz

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

w

Connecting to %s